Projekt językowy Anglia Walia

Dzień pierwszy

W pierwszym dniu uczestnicy zwiedzili Aerospace Bristol, następnie lokalny artysta Duncan Mackellar oprowadził grupę po zjawiskowym Bristolu. Wieczorem licealiści udali się na nocleg do rodzin, gdzie będą ćwiczyć język i poznawać kulturę.

Dzień drugi

Druga część relacji uczestników projektu językowego w Anglii i Walii:

„Drugi dzień pobytu rozpoczął się wcześnie rano. Zobaczyliśmy Clifton Suspension Bridge, następnie zwiedziliśmy Brunel Great Britain, imponujący statek transatlantycki, dzięki któremu dosłownie przenieśliśmy się w czasie do pierwszej połowy XIX wieku. Resztę dnia spędziliśmy z lokalną przewodniczką Ann, z którą odwiedziliśmy Cheltenham i Gloucester oraz katedrę, w której wnętrzach były kręcone sceny z Harrego Pottera.”

Dzień trzeci

Jak spędzają pierwszy dzień wiosny uczestnicy projektu językowego w Anglii i Walii? Poniżej relacja z trzeciego dnia pobytu.

„Wczoraj wyruszyliśmy do stolicy Walii, Cardiff. Po drodze zatrzymaliśmy się w St Fagans, największego skansenu w kraju, a następnie anglojęzyczny przewodnik Paul pokazał nam stolicę widzianą oczami osoby tam mieszkającej i podzielił się mnóstwem informacji historycznych oraz ciekawostek, o których nie przeczytalibyśmy w żadnej książce.”

Dzień czwarty i piąty

Relacja kolejnych dni pobytu w Anglii i Walii.

Dzień czwarty: „Wczorajszy dzień przeniósł nas prawie 2000 lat w przeszłość. Zwiedziliśmy miasto Bath, gdzie podziwialiśmy zabytki pochodzące z czasów rzymskich, w tym łaźnie Roman Baths. Odwiedziliśmy także Stonehenge – kamienny krąg sprzed tysięcy lat.”

Dzien piąty: „Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od uniwersyteckiego Oxfordu, gdzie spotkaliśmy naszą absolwentkę Zuzię Bieleń nieoczekiwane i bardzo emocjonalne spotkanie.

Po Oxfordzie oprowadzili nas absolwenci uczelni dzieląc się z nami studenckimi ciekawostkami.”