„Znajomość języków jest bramą do wiedzy.”
Roger Bacon
Warunkiem przyjęcia do oddziału międzynarodowego lub do klasy/grupy dwujęzycznej jest pozytywne zaliczenie sprawdzianu kompetencji językowych z języka angielskiego. Szczegóły w Regulaminie rekrutacji [zobacz]. Pełny zakres wymaganego na teście materiału jest dostępny poniżej.
Test kompetencji językowych z j. angielskiego do klasy i grup dwujęzycznych oraz oddziału międzynarodowego obędzie się 5.06.2024r. o godzinie 1500. Wyniki będą dostępne w zakładce Rekrutacja.
Zapisy na test trwają do końca maja 2024r.
Zapraszamy Kandydatów z ważną legitymacją szkolną.
______________________________
PROSIMY O POTWIERDZENIE UDZIAŁU W TEŚCIE (I termin):
Potwierdzam udział w teście kompetencji językowych z języka angielskiego w terminie 5 czerwca 2024r.
Uwaga!
Dla kandydatów, którzy z ważnych przyczyn nie mogą przystąpić do testu w pierwszym terminie, przewidywany jest II termin, 11 czerwca o godz. 1500.
POTWIERDZENIE UDZIAŁU W TEŚCIE (II termin):
Z ważnych przyczyn nie mogę przystąpić do testu w pierwszym terminie. Potwierdzam udział w terminie dodatkowym (11 czerwca 2024r.)
_________________________________
ZAKRES MATERIAŁU
z języka angielskiego dla kandydatów do klasy I liceum dwujęzycznego w cyklu czteroletnim
Zakres materiału wymagany od kandydatów do klasy I opracowany został w oparciu o wymagania egzaminacyjne do egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym (poziom A2/B1 Europejskiego Schemat Opisu Kształcenia Językowego).
Program nauczania liceum dwujęzycznego stanowi kontynuację programu nauczania szkoły podstawowej, jednak od kandydatów wymagane jest wykazanie się opanowaniem w jak najwyższym stopniu sprawności wymienionych w podstawie programowej szkoły podstawowej.
Podczas testu kompetencji sprawdzane będą następujące umiejętności:
Sprawność rozumienia tekstu czytanego:
- rozumienia ogólnego sensu dłuższych i bardziej złożonych tekstów, również przy pobieżnym czytaniu,
- pełne rozumienie prostego tekstu narracyjnego,
- rozumienie ogólnego sensu tekstu, który zawiera fragmenty niezrozumiałe,
- rozumienie kontekstu sytuacyjnego krótkich tekstów;
- wyszukiwanie żądanej informacji lub szczegółu z częściowo niezrozumiałego tekstu.
Sprawność pisania:
- formułowanie, w miarę zróżnicowanej pod względem morfosyntaktycznym i leksykalnym, krótkiej wypowiedzi pisemnej,
- prawidłowe stosowanie zasad ortografii i podstaw interpunkcji.
Zakres struktur gramatycznych umożliwiających osiągnięcie i pełną realizację powyższych sprawności:
Zdania twierdzące, przeczące i pytające w czasach:
- Simple Present,
- Present Continuous (Progressive),
- Present Perfect,
- Present Perfect Continuous (Progressive),
- Simple Past,
- Past Continuous (Progressive),
- Simple Future
Zdania w stronie biernej w wyżej wymienionych czasach.
Zdania w trybie rozkazującym.
Proste twierdzenia w mowie zależnej.
Rozkazy/polecenia w mowie zależnej.
Zdania z podmiotem there np. (there are.., there will be) oraz it (np. It is hard to say)
Pytania typu Question Tag.
Okresy warunkowe (typu 0, I, II ).
Podstawowe konstrukcje z bezokolicznikiem i rzeczownikiem odsłownym (gerund): czasownik + bezokolicznik lub gerund (np. go to do, used to do, enjoy doing); czasownik + dopełnienie + bezokolicznik (np. tell sb. to do, order sb. to do); przymiotnik + bezokolicznik (np. ready to do, too old to do); wyrażenie be going to.
Czasowniki posiłkowe i modalne (be, have, do, may, must, can, could, will, would, should)
Czasowniki regularne i nieregularne.
Najczęściej używane czasowniki typu Phrasal Verb
Rzeczowniki – regularna i nieregularna liczba mnoga, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, forma dzierżawcza (of i Saxon Genitive),
Przedimki – podstawowe użycie.
Przymiotniki – stopniowanie regularne i nieregularne; użycie przymiotników z so i such (np. She’s so bright. She’s such a bright girl.); przymiotniki dzierżawcze (my, your etc.)
Przysłówki – stopniowanie regularne i nieregularne, użycie too i enough.
Zaimki – osobowe (I, you etc.); wskazujące (this, that etc.); względne (who, which etc); zwrotne (myself, themselves etc.); nieokreślone (some, any, every, no + złożenia), określniki: much, many, few, a few, each, both, all, none, neither, either, other, another, the other, others.
Liczebniki – główne i porządkowe.
Przyimki i wyrażenia przyimkowe do wyrażania czasu, miejsca, sposobu etc. oraz najczęstsze połączenia z czasownikami i przymiotnikami (np. listen to, afraid of).
Spójniki – and, but, unless, that, until, while, after, before, because, so, although etc.
_________________________________