DYREKTOR

Nauczany przedmiot: język niemiecki.
Wykształcenie: studia germanistyczne na Uniwersytecie w Lipsku (Universität Leipzig).
Doskonalenie zawodowe: stypendium Instytutu Goethego w Berlinie, studia podyplomowe „Zarządzanie Oświatą”, doskonalenie zawodowe na Uniwersytecie Kraju Saary w Saarbrücken, współautor książki oraz e-booka „Język niemiecki – korepetycje domowe.” Wyd. Langenscheidt (wersje w języku polskim, czeskim i rosyjskim).
Uczenie daje mi wielką satysfakcję, każdy sukces moich uczniów to największa nagroda i spełnienie w tym zawodzie. Stawiam na szczerość i otwartość w kontaktach z uczniami, ale staram się też być wobec nich konsekwentna i wymagająca kierując się sentencją: ”Jeśli już coś robisz, rób to porządnie…”
Przywiązuję dużą wagę do atmosfery w szkole – chcę, aby była pełna ciepła, życzliwości i bezpieczeństwa.

WICEDYREKTOR

Wykształcenie: matematyka – Uniwersytet Rzeszowski – 1) specjalność: nauczanie matematyki; 2) specjalność: zastosowania matematyki w finansach i bankowości; Matematyk z wykształcenia i z zamiłowania.
Nauczany przedmiot traktuję jako wyzwanie i pasję. Dbam o to, aby moje lekcje były atrakcyjne, a młodzież miała poczucie, że matematyka pozwala zdobyć klucz do mądrości świata. Staram się pokazać matematykę w ujęciu praktycznym, wykazać, że jej znajomość jest potrzebna zarówno w dalszej nauce, późniejszej pracy i życiu codziennym.
Praca z młodzieżą sprawia mi wiele satysfakcji, a w szczególności wówczas kiedy moi uczniowie biorą udział w konkursach i olimpiadach. W wolnym czasie czytam dobrą literaturę, lubię też kino.

PEDAGOG SZKOLNY

Moje działania to przede wszystkim praca z uczniami, ich poznanie oraz ścisła współpraca z rodzicami i nauczycielami.
Posiadam wiedzę na temat wychowania i doświadczenie w pracy szkolnej. Jestem konsultantem, doradcą i mediatorem udzielającym wsparcia i pomocy w różnych szkolnych sytuacjach. Pomagam w rozwiązywaniu problemów uczniom, zarówno tych szkolnych, osobistych, jak i rodzinnych.

PSYCHOLOG

Jestem psychologiem oraz anglistą.
W nauczaniu dostosowuję sposoby przekazywania wiedzy do uczniów. Staram się, by lekcje nie były nudne, dlatego wyszukuję różnego typu materiały, m.in. multimedialne.
Fascynuje mnie kultura i język krajów anglojęzycznych.
Jestem otwarta, wyrozumiała oraz staram się każdego wysłuchać, szanując jej/jego indywidualność.
W swoim gabinecie chcę tworzyć miejsce, w którym można poczuć się swobodnie i bezpiecznie.
Zapraszam, jeśli chcecie porozmawiać o problemach i sprawach dla Was ważnych. Chętnie posłucham również o Waszych sukcesach.
Poza byciem psychologiem i anglistą uwielbiam zumbę, taniec, muzykę latynoską oraz koty.

Język polski

Nauczane przedmioty: język polski, wiedza o kulturze.
W sztuce zawsze szukam człowieka. W człowieku zawsze staram się dostrzec sztukę…
Uwielbiam Szymborską za jej takt, skromność i elegancję. Za jej poezję złotego środka i równowagi. Za filozoficzne majstersztyki. Hipnotyzuje mnie liryczny Różewicz. Mam wielki sentyment do wierszy ks. Jana Twardowskiego. Cenię mistrzowską oszczędność i bezpretensjonalność Hemingwaya. Przepadam za magicznymi wędrówkami Olgi Tokarczuk. Uwodzą mnie prowokacyjno-szowinistyczne fanaberie błyskotliwego Pilcha. Zniewala urok książek Sienkiewicza (mimo historycznych zafałszowań). Porywają mnie „Tańce słowiańskie” Dvořáka. Delektuję się Mozartem i Chopinem. Bardzo lubię malarstwo impresjonistów francuskich.
Dbam o to, aby podróż w świat kultury była niezwykła, nie tylko na lekcjach…


Praca z młodzieżą w charakterze nauczyciela języka polskiego utwierdziła mnie w przekonaniu, że moją życiową pasję – literaturę, da się w żywy sposób przenieść w sferę wychowania młodego człowieka. Wykonywany zawód stworzył mi możliwość patrzenia na świat oczami innych, co bywa bardzo inspirującym doświadczeniem. W trakcie lekcyjnych dialogów z uczniami staram się przekonywać ich do tego, że książka, dzięki której oglądamy świat, jest wartością niezmiernie cenną. Miłość do niej pozwoliła mi ukończyć nie tylko polonistykę, ale również studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwa i technologii informacyjnych.
Otoczenie jest motywacją, by poszukiwać piękna także poza obszarem literatury, w świecie nietypowych rzeczy materialnych. Ogromną radość czerpię z projektowania i tworzenia niepowtarzalnych przedmiotów artystycznych, co uczy mnie spokoju, opanowania, cierpliwości oraz dokładności, a tym również staram się zarażać moich uczniów.
Prawdziwym codziennym relaksem jest dla mnie jazda na rowerze.


Ukończyłem filologię polską i studia podyplomowe na Wydziale Filologicznym UR w zakresie „Wiedzy o kulturze”.
Jestem egzaminatorem maturalnym OKE w Krakowie. W zawodzie nauczyciela pracuję już 25 lat.


Od najmłodszych lat chciałam być nauczycielką języka polskiego. Uwielbiałam wszelkiego rodzaju książki i to, jak za pomocą języka można kreować rzeczywistość. Wybór kierunku studiów był wobec tego oczywisty.
Ukończyłam równolegle dwie specjalizacje na Uniwersytecie Rzeszowskim – filologię polską oraz nauczanie języka polskiego jako obcego.
Przez jakiś czas prowadziłam na Uniwersytecie lektoraty z języka polskiego dla studentów, którzy w przyszłości chcieli podjąć studia w Polsce. Było to ciekawe doświadczenie i uświadomiło mi istnienie szerszej perspektywy w patrzeniu na nasz język i kulturę. Jednak dopiero w IX Liceum znalazłam swoje miejsce. Lekcje polskiego pozwalają mi łączyć miłość do literatury z pasją do przekazywania wiedzy i mam nadzieję, że Wam również udzieli się mój entuzjazm. Niekończące się dyskusje o literaturze, historii, filozofii i języku – czy może być coś lepszego?
Czas wolny najchętniej spędzałabym nad książką albo w podróży: odkrywanie nowych światów literackich jest niemal tak samo ekscytujące, jak zwiedzanie nowych miejsc.


W szkole pracuję 20 lat. ,„Uczenie jest niekończącą się podróżą.” Moja podróż trwa cały czas. Oprócz studiów polonistycznych ukończyłam studia podyplomowe na kierunkach: oligofrenopedagogika, socjoterapia, doradztwo zawodowe i przedsiębiorczość, edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Zarówno w życiu zawodowym, jak również prywatnym najważniejsze są dla mnie relacje. Zawsze dbam o to, aby były one pozytywne.
Lubię podróże, górskie wędrówki, taniec, muzykę, zespół Stare Dobre Małżeństwo.
Zgadzam się z Philem Bosmansem, że: ,,Ciągle jeszcze istnieją wśród nas anioły. Nie mają wprawdzie żadnych skrzydeł, lecz ich serce jest bezpiecznym portem dla wszystkich, którzy są w potrzebie…’’.
Z natury jestem optymistką. Wierzę, że w każdym z nas jest dobro.
W swoim życiu spotykam anioły…Najwięcej jest ich w Bieszczadach.


Jestem nauczycielką języka polskiego i angielskiego.
Za co kocham tę pracę?
Za to, że każdy dzień jest inny,
Za to, że czerpię od uczniów niesamowitą energię,
i odkrywam świat na nowo każdego dnia.
A gdy nie pracuję, gram na flecie poprzecznym i fortepianie, słucham muzyki klasycznej, oglądam tenis i czytam książki.

Historia

Historia może być pasjonująca. Poznawanie, a raczej odkrywanie wiedzy przed młodymi ludźmi to moja życiowa pasja. Jestem nauczycielem historii działającym w szeroko rozumianym ruchu rekonstrukcji historycznej. Historia żywa, emocje, doświadczenie doskonale popularyzuje i uzupełnia wiedzę. Świadczą o tym moi uczniowie, absolwenci, których życiowym hobby stało się bractwo rycerskie. Od lat działam w stowarzyszeniu Zakon Rycerzy Boju Dnia Ostatniego. Moi liczni laureaci konkursów historycznych potwierdzają, że cel mojej pracy to: zaciekawić, zmotywować do działania, sięgnąć po wiedzę, która zmusza do refleksji.


Kiedyś, gdy byłem małym chłopcem, marzyłem, by być żołnierzem. Ostatecznie zostałem nauczycielem historii, lecz miłość do munduru nie umarła. Dziś jestem żołnierzem rezerwy WP, a od 2004 roku również członkiem Związku Strzeleckiego „Strzelec” JP. Opiekuję się szkolną drużyną strzelecką. Tworzą ją chłopcy i dziewczęta, którzy z radością i przyjemnością wkładają mundury i szkoląc się, realizują swoją pasję. Noszenie munduru to zaszczyt i wyróżnienie, ogromna radość i przyjemność, czasami wzruszenie. Na zawsze będę pamiętał dzień 3 maja 2016 roku, gdy w mundurach strzeleckich, prowadzeni przez polskie sztandary, maszerowaliśmy ulicami Lwowa, budząc entuzjazm mieszkających tam rodaków. Szkoda, że mundury są tak niewidoczne na rzeszowskich ulicach…
Ciągle szukam nowych wyzwań, chcę realizować marzenia uczniów, czasami tak się składa, że są to również moje marzenia. Ciągle w mojej wyobraźni widziałem wielką salę balową, gdzie nasi chłopcy i dziewczynki tańczyli walca. Nieoczekiwanie, będąc wychowawcą świetnej klasy wspaniałych organizatorów, udało nam się utworzyć zespół taneczny. I tak już kolejny rok nasze kółko przygotowuje część artystyczną na studniówki. Nie brakuje bowiem entuzjastów tańca, którzy pracują wiele miesięcy, aby przeżyć tę wielką, piękną, jakże ulotną chwilę. Ja, stojąc z boku, szepcę wtedy za wielkim poetą (oczywiście swobodna parafraza): „O, cóż jest piękniejszego niż tańczący walca chłopiec i dziewczyna”. Dla takich cudownych chwil warto jest żyć…
Moja maksyma jako nauczyciela brzmi (łacińskie przysłowie): „Słowami uczę, przykładem pociągam”, opierając się tylko na tych dwóch przykładach, myślę, że jestem jednym z wierniejszych jej propagatorów i realizatorów.
Dziś szukam dalej nowych, ciekawych pomysłów…


Doktor nauk humanistycznych w zakresie historii (Uniwersytet Rzeszowski, 2016) i absolwent filologii angielskiej (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, licencjat 2017). W latach 2016-2019 adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Autor książki i kilkunastu artykułów naukowych. Laureat grantów badawczych finansowanych m.in. ze środków Narodowego Centrum Nauki. Nauczyciel w rzeszowskich szkołach średnich i podstawowych z oddziałami dwujęzycznymi.
Praca z młodzieżą na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie oraz wykorzystywanie na nich języka angielskiego, stanowią dla mnie ogromną satysfakcję. Motywują do ciągłego doskonalenia i podnoszenia kompetencji zawodowych, aby prowadzone przez mnie zajęcia były jak najbardziej atrakcyjne i ciekawe dla uczniów. Stąd też często wykorzystywane przeze mnie narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych. Przyjazna uczniom atmosfera na moich zajęciach powoduje, że odkrywanie historii może być fascynującą podróżą w przeszłość, okazją do rozwijania krytycznego myślenia i rozumienia procesów zachodzących we współczesnym świecie.
Wolne chwile chętnie przeznaczam na czytanie książek, dobry film, jazdę rowerem i podróżowanie. Od piętnastu lat realizuję swoją pasję jako sędzia piłkarski.


Nauczyciel geografii, historii i wiedzy o społeczeństwie.

Biologia

Pasjonuje mnie biologia eksperymentalna. W wolnym czasie rozczytuję się w zagadnieniach związanych z dietetyką i żywieniem człowieka. Nauczanie biologii dla mnie to nie tylko teoria, to także podróże, eksperymenty, podglądanie przyrody. „Dotykając” w ten sposób biologii – rozkochujesz się w niej i dostrzegasz ją w wielu aspektach życia codziennego.
W razie potrzeby mogę również uczyć chemii oraz pracować z uczniami ze spektrum autyzmu, ponieważ ukończyłam odpowiednie studia podyplomowe. Jestem nauczycielem dyplomowanym.


Ukończyłam studia na kierunku biologia eksperymentalna na Uniwersytecie Rzeszowskim. Na lekcjach chciałabym nie tylko przekazywać wiedzę teoretyczną lecz pobudzić młodych ludzi do twórczego i logicznego myślenia. Zgłębiając tajniki biologii chcę rozwijać w uczniach zainteresowania światem nauk przyrodniczych i medycznych.
Wolny czas lubię spędzać aktywnie poznając różne zakątki Polski. Na co dzień dużo przyjemności sprawia mi bieganie.

Chemia

Uczę chemii od 10-lat. Ukończyłam Technologię leków i pestycydów na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.
Chętnie spędzam czas w ogrodzie oraz podróżuję.


Ukończyłam Politechnikę Rzeszowską na kierunku Technologia Chemiczna. Obecnie uczę chemii, aktywnie przygotowuję uczniów do egzaminów maturalnych, konkursów i olimpiad. W swojej pracy stosuję metody aktywizujące oraz ocenianie kształtujące. Jestem propagatorką hasła „Chemia jest w Nas i wokół Nas”, dlatego warto poświęcić jej swój czas i odkryć jej tajniki.


Ukończyłam Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, studia podyplomowe z chemii oraz surdopedagogikę. Biologia od zawsze była moją pasją.
Stawiam na doświadczenia, eksperymenty i obserwacje. Fascynują mnie procesy zachodzące w organizmie ludzkim. Każdy człowiek jest niesamowitą tajemnicą, dlatego cenię sobie podejście indywidualne do ucznia. Praca z młodzieżą to dla mnie nowe doświadczenia i przygody.
Potrafię odmówić sobie wielu rzeczy oprócz lodów czekoladowych i orzechowych. Lubię dotykać przyrodę, czuć powiew wiatru czy kropelki deszczu, dlatego do pracy jeżdżę rowerem.

Matematyka

Prawie od początku moja kariera zawodowa nauczyciela matematyki związana została z Gimnazjum nr 9, wcześniej ze Szkołą Podstawową nr 35, a obecnie z IX Liceum Ogólnokształcącym. Ukończyłam również Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia. Bardzo lubię pracę nauczyciela. W wolnych chwilach czytam kryminały i powieści sensacyjne. Moją pasją są kwiaty i ogród.


Jestem dyplomowaną nauczycielką matematyki z prawie 30-letnim doświadczeniem dydaktycznym. Pomogłam przygotować się do konkursów i olimpiad wielu uczniom, co sprawiło mi wielką satysfakcję.
Interesuję się sztuką i literaturą japońską. Uwielbiam czytać książki, oglądać dobre filmy i podróżować. W wolnych chwilach odpoczywam w swoim ogródku przy pielęgnacji kwiatów.
Dzięki mnie polubisz matematykę i przekonasz się, że nie jest ona taka straszna.


Jestem nauczycielem matematyki z niemalże 30 letnim stażem pracy. Od początku mojej zawodowej działalności związany jestem z naszą szkołą. Uczyłem w Szkole Podstawowej nr 35, następnie w Gimnazjum nr 9, a aktualnie w IX Liceum Ogólnokształcącym w Rzeszowie.
Praca z młodzieżą przynosi mi wiele satysfakcji. Z przyjemnością przekazuję matematyczną wiedzę i pomagam w rozwijaniu zdolności logicznego myślenia.
Staram się prowadzić lekcje w miłej atmosferze i budować przyjazne relacje z moimi uczniami.


Ukończyłam matematykę o specjalizacji ekonomicznej oraz studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego. Matematyka od zawsze była moją pasją dlatego połączyłam ją z pracą zawodową. Uczenie sprawia mi dużą przyjemność, w szczególności kiedy widzę postępy u moich uczniów. W wolnej chwili lubię jeździć na rolkach oraz słuchać podcastów.

Fizyka

Ucząc fizyki przekazywanie wiedzy opieram na doświadczeniach, eksperymentach i badaniach naukowych. Odkrywanie czegoś nowego i nieznanego w różnych dziedzinach, to priorytet w mojej pracy i w tym celu nawiązałem współpracę z Centrum Mikroelektroniki i Nanotechnologii Uniwersytetu Rzeszowskiego, Katedrą Energoelektroniki, Elektroenergetyki i Systemów Złożonych Politechniki Rzeszowskiej, Fundacją Wspierania Edukacji przy Stowarzyszeniu Dolina Lotnicza. Realizuję program „Zatrzymajmy młodych, ambitnych i zdolnych ludzi na Podkarpaciu”. Interesuję się sportem, w wolnych chwilach jeżdżę na rowerze, pływam, wędruję po górach i eksperymentuję w kuchni.


Jestem nauczycielem fizyki i…. matematyki z ponad 20 letnim stażem pracy, egzaminatorem maturalnym, specjalistą z Ogólnej Teorii Względności, fizyki plazmy kosmicznej oraz kwantowej teorii grawitacji. Moim mottem przewodnim w nauczaniu fizyki są słowa Alberta Einsteina „Nauka w szkole powinna być tak prowadzona, by uczniowie odbierali ją jako cenny dar, a nie przykry obowiązek”. Moim marzeniem jest komercyjny lot na Księżyc oraz skorzystanie ze SPA&Wellness na stacji orbitalnej. Zabrałabym ze sobą książki Stephen’a Hawkinga, Bułhakowa i Dostojewskiego. Moją pasją, poza fizyką, są podróże (małe i duże) oraz ogrodnictwo i sadownictwo.

Nauczyciel fizyki.

Geografia

Nauczyciel geografii.

Język francuski

Nauczycielka języka francuskiego. Absolwentka filologii romańskiej na UMCS oraz studiów podyplomowych dla tłumaczy tekstów specjalistycznych na UJ.
Prywatnie uważam, iż nie ma rzeczy niemożliwych do zrealizowania, należy tylko od siebie wymagać.

Język angielski

Będę Was uczył języka angielskiego i wiedzy o społeczeństwie, bowiem praca z młodzieżą to coś, co sprawia mi radość. Lubię podróże, cenię w ludziach poczucie humoru. W nowym liceum wspólnie z uczniami rozpoczynamy działalność w Młodzieżowym Parlamencie Europejskim. Serdecznie zapraszam.


Jestem absolwentką Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Przemyślu oraz językoznawstwa na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Mam wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą gimnazjalną oraz licealną. Coach w edukacji, zwolenniczka promowania autonomii ucznia w procesie uczenia się oraz nowoczesnych i aktywnych metod pracy z uczniem. Uczniowie pod moją opieką byli wielokrotnie laureatami i finalistami konkursów kuratoryjnych. Współtworzyłam scenariusze na lekcje języka angielskiego opublikowane w książce wydanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Koordynowałam projekty promujące edukację globalną w szkole. Uwielbiam wspinaczki górskie oraz wszystko co dotyczy zdrowego stylu życia.


Angielski od zawsze był pasją. Nauczanie dla mnie to nie tylko podręcznik i ćwiczenia. To także kółka dyskusyjne, poznawanie kultury krajów obcojęzycznych, próbowanie ich potraw, korzystanie z nowoczesnych metod multimedialnych czy inne ciekawe formy lekcji nie zawsze w ławce szkolnej. Moją charyzmę, uśmiech oraz zorganizowanie można poznać nie tylko w szkole. Najlepiej nowe zwroty wchodzą do głowy w obcym kraju, dlatego wyjazdy zagraniczne to moja pasja, którą staram się przenosić do tej szkoły. Angielski jest językiem międzynarodowym, więc gdziekolwiek pojedziemy, zawsze się dogadamy. Od 14 lat pracuję z młodzieżą i mam z nią bardzo dobre relacje. Cenię ją za pomysłowość, pracowitość, wytrwałość w dążeniu do celu i młodzieńczą radość, która zawsze mi się udziela. W wolnych chwilach chętnie czytam książki podróżnicze oraz zajmuję się ogrodem.


Od dwudziestu lat zajmuję się zawodowo nauczaniem języka angielskiego w szkole. Od osiemnastu lat związana jestem z „dziewiątką”. Praca z młodzieżą w szkole to prawdziwy roller coaster, dlatego nie narzekam na nudę i brak adrenaliny w pracy. Czas wolny spędzam aktywnie z rodziną , lubię również poczytać dobrą książkę i oglądnąć dobry film.


Od początku moja kariera zawodowa związana jest ze szkołą przy ul. Orzeszkowej i niezmiennie bardzo lubię tu pracować, ponieważ praca z młodzieżą z „Dziewiątki” zawsze jest pasjonująca i daje dużo satysfakcji. Staram się, aby na moich lekcjach panowała przyjazna atmosfera i aby każdy czuł się komfortowo. Aktywnie przygotowuję uczniów do licznych konkursów. Posiadam certyfikat egzaminatora maturalnego.


Czuję się młody duchem i ciałem. Jestem nauczycielem z powołania i zamiłowania. Uwielbiam przebywać z młodzieżą w szkole i poza nią. Pasjonuję się malarstwem i szeroko rozumianą sztuką a także jej historią. Podróże pozwalają mi poznać świat, zawierać nowe przyjaźnie oraz odwiedzać najznakomitsze galerie. Interesuję się kulturą orientalną. Jestem chorobliwie uzależniony od czytania książek, oglądania filmów, pływania i uczenia się. Znam Kanta, Hegla, Fichtego oraz Mistrzów medytacji Wschodu. Nie boję się stawiać prostych pytań, a na trudne chętnie udzielam odpowiedzi / jeśli je znam/. Podczas „spotkań z kulturą” wspólnie będziemy szlifować język angielski.


Moja przygoda z nauczaniem języka angielskiego trwa ponad dekadę. Inspiracją stał się udział w programie wymiany kulturowej ze Stanami Zjednoczonymi WORK EXPERIENCE. To właśnie tam „za wielką wodą” zrozumiałem, jak ważna jest znajomość języków obcych. Doświadczenie innej kultury, nowi przyjaciele i liczne przygody stały się inspiracją do wykorzystania nowatorskich metod podczas zajęć w szkole.
Od kilku już lat podczas moich lekcji uczniowie mają możliwość spotkania się ze studentami z całego świata i sprawdzenia znajomości języka obcego w praktyce. Spotkania te organizowane są w ramach współpracy naszej szkoły z międzynarodową organizacją AIESEC. Tak wiele ciekawych projektów jest jeszcze do zrealizowania.
Wiem, że połączenie Waszej energii i mojej pasji to klucz do sukcesu.


Mam wykształcenie filologiczne i nauka języków od zawsze dostarcza mi dużo radości. Szczególnie bliski mojemu sercu jest język angielski – uwielbiam jego brzmienie. Jestem nauczycielem od ponad siedemnastu lat (cały czas w “dziewiątce”) i praca ta nadal daje mi ogromną radość i satysfakcję. Być nauczycielem, to nie tylko przykazywać wiedzę, ale przede wszystkim motywować i inspirować. Uczę z pasją i zaangażowaniem. Cały czas staram się wzbogacać i udoskonalać warsztat pracy. Mam certyfikat egzaminatora maturalnego. Uwielbiam kontakt z młodzieżą. Od moich uczniów czerpię energię i motywację do działania. Cenię sobie dobre relacje i dbam o komfortową atmosferę podczas zajęć, bez której trudno osiągnąć sukces.
Lubię gotować (ponoć nieźle mi idzie), podróżować, chodzić po górach i jeździć na rowerze. Uwielbiam dobrą książkę i sport – choć niestety brakuje mi na to czasu.


Jestem absolwentką filologii angielskiej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Język angielski i kultura krajów anglojęzycznych od zawsze były mi bliskie. Już podczas studiów upewniłam się, że nauczanie będzie moją pasją. Ukończyłam również studia podyplomowe na kierunku nauczanie języka polskiego jako obcego, które pozwoliły mi spojrzeć na nasz ojczysty język z innej perspektywy. W swojej pracy staram się zmotywować uczniów do nauki i zarazić ich językowym bakcylem. Zajęcia z młodzieżą przynoszą mi satysfakcję i pozwalają nieustannie rozwijać się. Cieszę się, że udało mi się połączyć pracę zawodową z moim hobby.
Lubię podróżować i aktywnie spędzać czas. W wolnych chwilach nadrabiam zaległości literackie i filmowe.
Lubię gotować (ponoć nieźle mi idzie), podróżować, chodzić po górach i jeździć na rowerze. Uwielbiam dobrą książkę i sport – choć niestety brakuje mi na to czasu.


Jestem nauczycielem języka angielskiego z zamiłowania.
Tytuł magistra filologii angielskiej uzyskałam na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, jestem również egzaminatorem maturalnym OKE.
Pasjonują mnie Stany Zjednoczone: historia, kultura i biografie znanych z tego kraju.


Jestem absolwentką filologii angielskiej na Uniwersytecie Rzeszowskim.
Od najmłodszych lat interesuję się kulturą anglojęzyczną, a fascynacja brytyjską odmianą języka i gramatyką BrE rozpoczęła się w raz z obejrzeniem serii komedii „Keep Up Appearances”. Praca w szkole jest więc moją wymarzoną pracą, z której czerpię ogrom satysfakcji i motywacji do dalszego rozwoju.
Co cechuje mnie w pracy na lekcjach? Duża doza empatii, cierpliwość, i otwartość na wasze potrzeby. Potrafię słuchać
Dołożę starań, by przekonać was, że język angielski nie kończy się na kompetencji słuchania i czytania, a może być interesującą i bardzo przyjemną formą komunikacji.
Do zobaczenia na zajęciach!


Jestem absolwentką Turystyki Międzynarodowej z zamiłowania i Anglistyki z powołania. Cieszę się, że w swoim życiu mogę łączyć te dwie pasje i robić to, co sprawia mi dużo radości i satysfakcji. Chcę dzielić się z Wami moją wiedzą i z przyjemnością nauczę się czegoś od Was. Do zobaczenia na lekcjach języka angielskiego!


Abslowentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Early Childhood Educator i Montessori Teacher (Dublin, Ireland). Już w wieku 7 lat wiedziałam, że będę nauczycielem języka angielskiego, choć mało kto się wtedy go uczył. Inspiracją była Whitney Houston, Michael Jackson, Guns N Roses i wielu innych wykonawców. Choć wykonywałam wiele zawodów w swoim życiu (shop assistant, companion, childminder/nanny, Montessori teacher, translator, etc.) to jednak ten kocham najbardziej. Będę się starać, żeby angielski był full of surprises, ale musicie mnie do tego kochani uczniowie motywować! Obiecuję, że ‘rozgadam’ was na naszych lekcjach.
Mam słabość do ’dark chocolate’, italiano, BBC radio, Gaelic Irish, Celtic music i flamingów
See you in class!

Język niemiecki

Moją pierwszą pasją są języki – nie tylko obce. Niemiecki to ten najulubieńszy.
Dalsze, ale nie mniej ważne zainteresowania, to literatura i podróże.
Słucham chętnie muzyki klasycznej, a wzrok dokarmiam dziełami sztuki. Ręce zajmuję rysowaniem i wszelkiego rodzaju pracami ręcznymi.
W centrum mojego świata jest CZŁOWIEK, więc w centrum pracy – Ty, Uczniu. Chcę Cię zarazić zachwytem nad Twoją zdolnością do poznawania tego, co nowe. Jeśli mi pozwolisz, wspólnie zajrzymy do Twojej głowy i poszukamy sposobu na szybkie i skuteczne (czytaj: trwałe) uczenie się – nie tylko niemieckiego.
Kiedy „niczego nie robię” – czytam i piję kawę.
Kiedy mnie nie ma…- sprawdź najpierw w bibliotece – … jestem, bo myślę (na słowo wierzę Kartezjuszowi).
Lubię czegoś nie wiedzieć, bo to mnie popycha do dalszego rozwoju, ale jeszcze bardziej lubię się czegoś dowiadywać. Zapraszam Cię, uczmy się razem. Jeśli nie niemieckiego, to może wychowania do życia (w rodzinie albo samodzielnie). Zaskocz mnie Twoją dojrzałością, nowymi pytaniami. Wcale nie musimy na nie odpowiadać. Wystarczy, że się nad nimi zastanowimy…

Język hiszpański

Moim hobby jest wszystko na B….. Barcelona, Bieszczady, latanie balonem i burrito na kolację…
Jestem nauczycielem języka hiszpańskiego i uwielbiam ludzi, którzy chłoną wiedzę o Hiszpanii i języku hiszpańskim w którym mówi połowa świata. Poza tym uwielbiam biegać i podróżować po świecie. Jestem organizatorem i współorganizatorem wielu wymian i wyjazdów zagranicznych.
Zapraszam Was do mojego świata języków obcych i turystyki.


Jestem absolwentką wydziału filologicznego Uniwersytetu Śląskiego o specjalności język hiszpański.
Od zawsze fascynowała mnie historia i kultura Iberoameryki.
Język hiszpański jest moją pasją od wielu lat, a poza tym uwielbiam gotować, czytać artykuły i książki psychologiczne, jak również oglądać hiszpańskojęzyczne seriale.
W wolnej chwili staram się aktywnie spędzać czas z rodziną oraz grać w gry planszowe. Pracę w szkole zaczęłam niedawno, jednak jestem pewna, że odnalazłam właściwą drogę. Jestem bardzo otwartą osobą, kocham ludzi, a praca z młodzieżą sprawia mi dużą przyjemność i satysfakcję. Mam nadzieję, że uda mi się zarazić moich uczniów pasją do tego języka i do kultury krajów hiszpańskojęzycznych.

Język łaciński

Nauczyciel języka łacińskiego.

Informatyka

Absolwent Politechniki Rzeszowskiej kierunku informatyka oraz studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego. Wieloletni pracownik Uniwersytetu Rzeszowskiego. Posiadam doświadczenie w pracy z młodzieżą i dorosłymi na różnych poziomach edukacji.
Każdy z nas, nawet nie zdając sobie z tego sprawy korzysta z dobrodziejstw informatyki. Informatyka to moja pasja dlatego połączyłem ją z pracą zawodową. Uczenie sprawia mi dużą przyjemność, ponieważ mogę podzielić się zdobytą wiedzą i doświadczeniem.


Jestem absolwentem „Edukacji Techniczno – Informatycznej” na Uniwersytecie Rzeszowskim. Po ukończeniu studiów w 2013 roku rozpocząłem pracę na stanowisku Informatyka na UR, którą kontynuuję do dnia dzisiejszego. Informatyka od zawsze była moja pasją, którą chciałbym zarażać uczniów. Jako młody człowiek znam i rozumiem problemy współczesnej młodzieży. Staram się prowadzić lekcje w przyjaznej atmosferze, w sposób w jaki sam odkrywałem tajniki szeroko pojętej informatyki. W wolnych chwilach interesuję się sportem, lubię wszystko czym można pojeździć: rower, narty, samochody.


Od wielu lat nauczyciel i wychowawca.
Nauczane przedmioty: informatyka, podstawy przedsiębiorczości.
Interesuję się sportem i lubię aktywny tryb życia (latem – najczęściej rower, a zimą – narty). Uwielbiam podróże i odkrywanie ciekawych miejsc. Ponadto interesuję się ekonomią, polityką i tym co aktualnie dzieje się w kraju i na świecie.

Wychowanie fizyczne

– …bo w sporcie, jak i w życiu trzeba mieć „szczyptę” szczęścia.
Jestem wuefistą z wykształcenia i zamiłowania. Przygodę ze sportem rozpocząłem od sztuk walki, potem doszła piłka nożna, piłka siatkowa, koszykówka, tenis stołowy itd., itp. czyli sportowe ADHD. I tak zostało do dzisiaj. Wierny kibic Reprezentacji Polski we wszystkim. Poza sportem uwielbiam muzykę, poczucie humoru, ciekawostki naukowe i historyczne oraz szkołę przetrwania z Bearem Gryllsem.
Ze mną nie można się nudzić.


Urodziłem się w Rzeszowie w czerwcu pod znakiem Bliźniąt. Ukończyłem AWF w Krakowie o kierunku trenerskim. Od zawsze lubiłem sport i różne jego aktywne formy. Lubię pływać, biegać i jeździć na rowerze. Gdy już się porządnie zmęczę, z przyjemnością sięgam po interesującą książkę, oglądam ciekawe filmy lub słucham dobrej muzyki. Chciałbym Was zarazić moimi pasjami. Wakacje staram się spędzać nad morzem i w górach.


Od początku moja droga zawodowa związana jest ze szkołą przy ul. Orzeszkowej 8a. Uczę wychowania fizycznego. Bardzo dobrze czuję się w kontaktach z młodzieżą. Uwielbiam każde góry i o każdej porze roku. Żadna forma ruchu nie jest mi obca.


Moje całe życie związane jest ze sportem. Zawodowo grałam przez długie lata w koszykówkę w AZS Rzeszów. Do tej pory biorę czynny udział w treningach koszykówki, dzięki czemu w dwóch ostatnich latach wraz z reprezentacją Polski kobiet Maxibasketu zdobyłam wicemistrzostwo Europy i wicemistrzostwo świata.


Jestem nauczycielem wychowania fizycznego. Swoje życie poświęciłem piłce nożnej, jestem czynnym zawodnikiem. Preferuję każdą formę aktywności ruchowej, szczególnie zespołowe gry sportowe. Lubię podróżować i jeździć na nartach. W wolnych chwilach sięgam po dobrą książkę lub film. Interesuję się polityką oraz ekonomią. Praca z młodzieżą sprawia mi przyjemność. Moim celem jest przekazywanie uczniom pozytywów płynących z aktywnego uczestniczenia w świecie kultury fizycznej.

Religia

Ukończyłem Wyższe Seminarium Duchowne w Rzeszowie. Święcenia kapłańskie przyjąłem w 2011 r. Kocham Biblię. Interesuję się duchowością „Ojców Pustyni”, lubię zgłębiać teksty starożytnych pisarzy chrześcijańskich tzw. „Ojców Kościoła”. Bardzo ciekawią mnie ikony. Uwielbiam przyrodę, podróże (Ziemia Święta), góry, sport, a także muzykę i dobre filmy (polskie komedie też są dobre). Nade wszystko jednak kocham ukazywać ludziom miłość, dobroć Pana Boga i prowadzić ich do Niego tak, jak mogę i potrafię. Lubię wsłuchiwać się w głos drugiego człowieka. Sporo czasu spędzam z młodzieżą. Nie tylko dlatego, że lubię, ale również ze względu na przynależność do młodzieżowych grup duszpasterskich, takich, jak Ruch Apostolstwa Młodzieży czy Ruch Światło-Życie, wcześniej Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży. W życiu stawiam na normalność i uczciwość. Żyję przekonaniem, że tym, czego potrzebuje człowiek, chrześcijanin, jest dobro.


Nauczyciel religii, opiekun Szkolnego Koła Caritas oraz „Adopcji Serca”.
Lubię:
– podróże (głównie góry – najlepiej wysokie), gdyż one zawsze kształcą,
– bezinteresownie pomagać innym, ponieważ „dobro świadczone innym zawsze do nas powróci”,
– uśmiech na twarzy ludzi, bo on rozjaśnia nam świat.
– słodycze (w dowolnej ilości i o każdej porze) – a dla tych, którzy też lubią osładzać sobie życie, zawsze mam kilka awaryjnych w torebce
Nie lubię:
– oceniać prac domowych napisanych metodą „kopiuj – wklej”,
– nudzić się, dlatego każdą wolną chwilę zapełniam angażowaniem się w akcje charytatywne.

…
NAUCZYCIEL BIBLIOTEKARZ

„Biblioteka jest wielka przez swą gościnność, a nie przez swe rozmiary”. Dokładam starań, by tę maksymę Rabindranatha Tagore stosować na co dzień. A że biblioteka bez czytelników jest martwa, to zachęcam młodych ludzi do odwiedzania tego miejsca jak najczęściej – nawet bez chęci wypożyczenia czegokolwiek…
W bibliotece zawsze są mile widziani Ci, którzy chcą choćby tylko przeglądnąć księgozbiór, zagadać do rówieśników – a nie tylko do smartfona – wymienić spostrzeżenia i myśli, schronić się przed gwarem korytarza. Usiłuję przekonać młodzież nie tylko do aktywnego czytelnictwa, ale również udowadniać, że książki są tym dla umysłu, czym trening dla ciała i że w bibliotece nic się nie musi, ale wiele można. A bibliotekarka też człowiek.
W czasie wolnym z przyjemnością podnoszę stan czytelnictwa w kraju, chętnie sięgam po wspomnienia i literaturę faktu. Lubię podróże, zakochałam się w gwarze i kulturze Śląska Cieszyńskiego, a na urlop ciągnie mnie na Kaszuby. Nie są mi obce robótki ręczne i praca w ogrodzie.

NAUCZYCIEL BIBLIOTEKARZ

– Przeprowadzić zajęcia czytelnicze, lekcję informatyki, matematyki, czy może zajęć artystycznych? – (Zastanawiam się, ile jeszcze przedmiotów znajdzie się w moim nauczycielskim repertuarze).
– Wykaligrafować kronikę szkolną? – Proszę bardzo!
– Zrobić próbę szkolnego chóru? – Z przyjemnością.
– Naprawić „niesforny” komputer? – Też da się zrobić.
– A może nakręcić pełnometrażowy film z uczniami? – Czemu nie? Najlepiej z własną muzyką i podkładem instrumentalnym. Przecież bibliotekarz musi być wszechstronny, a w bibliotece – najlepszym miejscu w szkole – jest zawsze czas na niekonwencjonalne działania integracyjne.
Lubię zostawać „po godzinach” i nie liczyć upływającego czasu. Podobno szczęśliwi właśnie tak czynią, więc chyba do nich należę .
Kiedy wydaje mi się, że doba jest dla mnie za krótka, relaksuję się, pracując w ogrodzie.
